کارتریج 78 و 45 می تواند 100 روز همزمان چاپ کند

یکی دیگر از مزیت های چاپگرهای کارتریج 78 و 45 سبک وزن و ردپایی متوسط آنها در رومیزی است و بسیاری از مدل ها حمل و نقل آسانی دارند و تنها به همین دلیل توسط فروشندگان دوره گرد ترجیح داده می شوند.

معایب استفاده از پرینترهای جوهرافشان چیست؟
در حالی که مزایای متعددی وجود دارد، چالش‌هایی نیز وجود دارد که کاربران چاپگرهای جوهرافشان می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

کارتریج های چاپگر جوهر افشان
نمونه ای از کارتریج جوهر افشان رنگی و جوهر سیاه
برای یکی، جوهر چاپگر به زمان کمی برای خشک شدن نیاز دارد و زمان خشک شدن کافی به ویژه در صورتی مهم است که نسخه چاپی دارای نواحی بزرگی از جوهر سیاه و سفید یا رنگی باشد.

محدودیت دیگر این واقعیت است که اکثر چاپگرهای جوهرافشان کند هستند و برای کارهای چاپی با حجم بالا طراحی نشده اند.

در حالی که چاپگرهای جوهرافشان، در نگاه اول، گزینه‌ای کم‌هزینه برای یک دفتر کار خانگی یا کسب‌وکار کوچک به نظر می‌رسند، این نوع چاپگر در طول زمان در مقایسه با پرینتر لیزری، گران است.

کارتریج 78 و 45

هنگامی که لازم است صدها کپی در روز یا هزاران کپی در هفته تهیه کنید، یک چاپگر لیزری با کیفیت اداری انتخاب بهتری است.

برای چاپگرهای جوهرافشان از چه نوع کاغذی باید استفاده کرد؟
چاپگرهای جوهرافشان به کاغذ غیر متخلخل نیاز دارند و در کاغذ باند حاوی پنبه یا الیاف دیگر، جوهر ممکن است در امتداد الیاف خونریزی کند یا روی کاغذ لکه‌دار شود و تصاویر با کیفیت پایین‌تری ایجاد کند.

چاپ عکس جوهرافشان همچنین به کاغذ عکسی نیاز دارد که به طور خاص برای چاپ عکس جوهر افشان طراحی شده باشد.

کاغذی که مخصوصاً برای چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است، سنگین‌تر از کاغذ مورد استفاده در چاپگرهای لیزری یا فتوکپی است (24 پوند در مقابل 20 پوند)، درخشندگی بالاتری دارد (سفیدتر است)، و تا حدودی گران‌تر است.

تفاوت بین پرینترهای جوهرافشان و لیزری چیست؟
هر دو چاپگر می توانند به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنند و تفاوت عمده بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری در فناوری چاپ اسناد است.