شیلنگ پایین رادیاتور پراید که مجهز به نرم افزار پیشرفته شد!

 

TEG بین رادیاتور شیلنگ بالایی و رادیاتور شیلنگ پایینی قرار می گیرد تا از منابع گرما و سرما از آب خنک کننده موتور استفاده کند. برای اینکه TEG به درستی قرار گیرد، شیلنگ بالایی و رادیاتور شیلنگ پایین رادیاتور پراید را اصلاح کردیم.

با توجه به اصلاح شدید رادیاتور شیلنگ پایینی، باید اثربخشی جریان آب خنک کننده شناخته شود. هدف از این مطالعه تعیین توزیع فشار از آب خنک کننده از طریق رادیاتور شیلنگ پایینی است که اصلاح شده است.

این مطالعه به صورت شبیه سازی با استفاده از نرم افزار Solidwork انجام شد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شیلنگ رادیاتور اصلاح شده به طور قابل توجهی فشار جریان سیال را در ناحیه پایین دست کاهش نمی دهد.

شیلنگ

افت فشار یافت شده تنها 3 کیلو پاسکال بود. با این حال، در ناحیه شیلنگ که TEG نصب شده است، افت فشار زیادی وجود دارد. افت فشار در این ناحیه 5 کیلو پاسکال است.

ترکیبات جدیدتری که برای ساخت شیلنگ‌های لاستیکی استفاده می‌شوند، چرخه زندگی آن‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود بخشیده‌اند، اما فیزیک مربوطه را تغییر نداده‌اند.

اصطکاک، فشار و گرما همچنان می تواند باعث سایش قطعات شود، حتی برای شیلنگ های اتیلن پروپیلن دی ان مونومر که امروزه استفاده می شود.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی IMR Automotive، خرابی شیلنگ منجر به بیش از نیمی از تعویض شیلنگ خنک کننده رادیاتور می شود.

درو کانکلینگ، مدیر مدیریت خط تولید جهانی گیتس، شیلنگ‌ساز، تعویض شلنگ را در 90000 مایل توصیه می‌کند تا از خرابی غیرضروری جلوگیری شود.

به گفته کانکلینگ، چرخه‌های سخت مانند یدک‌کشی، توقف و حرکت مکرر، هوای گرم و بی‌حرکتی می‌توانند این محدوده تعویض را کاهش دهند.

خنک‌کننده‌های با عمر طولانی چالش دیگری را ایجاد می‌کنند، زیرا شیلنگ‌ها به یک فکر بعدی تبدیل می‌شوند.

کانکلینگ گفت که بسیاری از تولیدکنندگان موتور فیلترهای مایع خنک کننده را از سیستم حذف کرده اند و شیوه های نگهداری عمومی تقریباً کارتریج های فیلتر را که زمانی توسط ناوگان استفاده می شد حذف کرده اند.