زعفران 4 گرمی مصطفوی که مانند شوینده ای برای ظروف عمل می کند

تحقیقات اثر زعفران ۴ گرمی مصطفوی را در مبارزه با آلزایمر برجسته می کند. این نشان می دهد که مصرف منظم مکمل های زعفران منجر به عملکرد شناختی بهتر در افراد مبتلا به آلزایمر می شود. خواص آنتی اکسیدانی از تجمع پروتئین بتا آمیلوئید در مغز شما جلوگیری می کند.

کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی
طبق تحقیقات، عصاره هیدروالکلی زعفران ممکن است با کاهش قند خون ناشتا در بیماران T2D، کنترل گلوکز خون را بهبود بخشد. اما بر سایر جنبه های کنترل دیابت در بیماران دیابتی تأثیر معنی داری ندارد. زعفران ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش دهد.

بینایی را بهبود می بخشد
مشاهدات متعدد نشان می دهد که زعفران بینایی را در بزرگسالان با سابقه اختلال دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) بهبود می بخشد. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی موجود در زعفران از آسیب رادیکال های آزاد مرتبط با AMD محافظت می کند.

مزایای مراقبت از پوست
زعفران علاوه بر مصارف آشپزی، فواید زیبایی نیز دارد. این ماده ضد التهابی درخشندگی بدون لک را به پوست شما می بخشد. بنابراین، چندین کرم زیبایی و سایر محصولات آرایشی از زعفران به عنوان ماده اولیه خود استفاده می کنند. به پوست لطافتی درخشان می بخشد و آن را نرم و لطیف می کند. مانند تمام فواید دیگر، آن نیز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی زعفران است. زعفران می تواند به عنوان یک متقاضی موضعی برای موارد زیر عمل کند:

روشن کننده و بافت پوست
رنگدانه
التیام اسکار
درمان لک و آکنه
راه های استفاده از زعفران
زعفران صدایی استثنایی در حوزه ادویه جات دارد. به دلیل خاص بودنش به پادشاه ادویه ها معروف است. اگرچه گران‌ترین ادویه است، اما مقدار کمی آن بسیار مفید است. ممکن است برای عطر و طعم دادن به دستور العمل های خود بیش از یک خرج کردن نیاز نداشته باشید. از سوی دیگر، زعفران زیاد ممکن است طعم دارویی به غذای شما بدهد.