خوردن پیاز سفید جیرفت سبب بی خوابی می شود

پیاز سفید جیرفت سرشار از گوگرد، فیبر، پتاسیم، کلسیم، ویتامین B، ویتامین C است و چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد. در اینجا اطلاعات دقیقی در مورد حقایق تغذیه پیاز آورده شده است:

اصل ارزش مواد مغذی درصد RDA
انرژی 40 کیلو کالری 2%
کربوهیدرات 9.34 گرم 7٪
پروتئین 1.10 گرم 2٪
چربی کل 0.10 گرم 0.5٪
کلسترول 0 میلی گرم 0٪
فیبر رژیمی 1.7 گرم 4.5٪

یک پیاز کوچک حاوی حدود 28 کالری و 7 گرم کربوهیدرات است. پیاز همچنین سرشار از ویتامین های A، B6، B-complex و C و همچنین آهن، فولات و پتاسیم است. آنها منابع عالی ترکیبات سولفوریک، فلاونوئیدها، فیتوکمیکال ها و پلی فنول ها هستند.

و اکنون به سمت معامله واقعی می رویم.

فواید پیاز برای سلامتی چیست؟
آلیوم و آلیل دی سولفید، دو ترکیب فیتوشیمیایی موجود در پیاز، خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را کاهش می دهند، به تنظیم قند خون، کاهش التهاب و التیام عفونت کمک می کنند.

پیاز

با سرطان مبارزه کنید
طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه گوئلف انجام شده است، پیاز قرمز در از بین بردن سلول های سرطان سینه و روده بزرگ موثر است. این پیازها دارای سطوح بالایی از کورستین و آنتوسیانین هستند دو ترکیبی که به این ویژگی کمک می کنند.

پیاز مسیرهایی را فعال می کند که سلول های سرطانی را تحریک می کند تا خود را بکشند. آنها محیط را برای ارتباط سلول های سرطانی نامطلوب می کنند و این مانع از رشد آنها می شود.

همچنین مشخص شد افرادی که بیشترین مصرف پیاز را داشتند کمترین میزان سرطان را داشتند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، می توانید برگرهای خود را با پیاز قرمز تزئین کنید.

بهبود سلامت قلب
فلاونوئیدهای موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند. پیاز همچنین سرشار از سولفورهای ارگانوسولفور است که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

طبق یک مطالعه در آرژانتین، مصرف ترکیبات ارگانوسلفور موجود در پیاز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. پیاز حاوی تیوسولفینات است که به عنوان رقیق کننده طبیعی خون عمل می کند و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.