خواص زنیان خرما موسیر و گردو

خواص گردو:گردو یکی از انواع مغزها است که شکلی شبیه به مغز دارد و سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

از جمله خواص گردو گیلان می‌توانیم به کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد مغز، تقویت سلامت قلب و کاهش التهاب اشاره کنیم.

درخت گردو عموما مناسب مناطق سرد و کوهستانی است و در کشور ما نیز در بخشی‌هایی به راحتی رشد می‌کند و باردهی مناسبی دارد. تولید کنندگان این گیاه، با ایجاد پیوند و اصلاح نژادی، درختان مقاوم‌ تر و پربارتری تولید می‌کنند.

طبق آمارهای به‌دست آمده در سال‌های اخیر، سهم اصلی تولید گردو در دنیا بر دوش کشورهای چین، آمریکا، ایران، ترکیه و اوکراین بوده و کشورهای دیگری چون شیلی، رومانی، فرانسه، هند، مصر و… نیز سالیانه مقادیر زیادی از گردو را تولید و صادر می نمایند.

خواص زنیان خرما موسیر و گردو

مغز گردو پوست کاغذی

مغز گردو پوست کاغذی اگر تجربه خرید گردو گناوه با پوست را داشته باشید، احتمالا نام گردوی پوست کاغذی یا سوزنی را شنیده‌اید؛ شناخت این دو مدل گردو به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

گردو پوست کاغذی چیست؟

گردوها از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند ولی در مجموع می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی سوزنی و پوست کاغذی تفکیک کرد. گردو پوست کاغذی همان طوری که از نامش پیداست، به نوعی از گردو گفته می‌شود که پوست آن نازک بوده و به راحتی بشکند و مغز آن به آسانی جدا شود.

برخلاف گردو سوزنی، چون پوست گردو کاغذی از داخل تقریبا صاف است و شیار خاصی ندارد، می‌توان مغز این مدل گردوها را بدون اینکه خرد شوند و یا آسیب خاصی ببینند، به صورت دوپر یا حتی چهار پر جدا کرد.

به علاوه اینکه به دلیل همین پوست نازکی که این مدل گردوها دارند، فضای بیشتری برای مغز گردو باقی می‌ماند و در نتیجه معمولا مغز گردوهای پوست کاغذی درشت‌تر است.

همین دلیل باعث می‌شود که با وجود اینکه گردو سوزنی حتی گاهی از گردو پوست کاغذی چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر است ولی گردو پوست کاغذی طرفداران بیشتری داشته باشد.

یک نکته منفی که در مورد گردوهای پوست کاغذی وجود دارد این است که احتمال آسیب این مدل گردوها زیاد است؛ درصد زیادی از گردوهای پوست کاغذی به دلیل همین پوست نازکی که دارند، ممکن است قبل از برداشت و زمانی که روی درخت هستند، خوراک پرندگانی مانند کلاغ شوند و دیگر قابل استفاده نباشند. به همین دلیل معمولا این مدل گردو نسبت به گردوهای دیگر کمی کمیاب است.

به دلیل اینکه گردو پوست کاغذی نسبت به انواع دیگر گردو با پوست، هم کمیاب‌تر است و هم علاقه‌مندان بیشتری دارد، معمولا قیمت این مدل گردو در مقایسه با دیگر گردوها گران‌تر است.

طریقه تشخیص گردو پوست کاغذی

معمولا گردوهای پوست کاغذی از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند؛ بعضی از آن‌ها پوست نازک‌تر و برخی پوست ضخیم‌تری دارند و در نتیجه راحتی شکستن پوست همه آن‌ها یکسان نیست؛ در مجموع زمان گفته می‌شود یک گردو پوست کاغذی است که اگر آن را بین انگشت شست و اشاره خود بگذارید و به آن فشار بیاورید، به راحتی بشکند و یا دست کم ترک بردارد.

به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر گردوهای پوست کاغذی ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی، پوست ضخیم‌تری دارند و ممکن است به راحتی با فشار دست شکسته نشوند؛ در مورد این مدل گردوها بهترین راه تشخیص پوست کاغذی بودن گردو، شکستن آن است.

اگر بعد از شکستن گردو، مغز گردو از پوستش بدون خرد شدن به راحتی جدا شود، می‌توان نتیجه گرفت که آن گردو از نوع پوست کاغذی است.

مغز گردو برای پوست صورت

مغز گردو برای پوست صورت فواید استفاده از گردو برای زیبایی پوست صورت

گردو از جمله های دانه های گیاهی است که در کنار مزه مناسب از فواید بسیاری برای سلامتی برخوردار است. گردو یکی از مواد غذایی متدوالی است که ما روزانه با آن ها سر و کار داریم.

این ماده که شباهت زیادی به مغز انسان دارد حاوی پروتئین ، چربی های سالم ، فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی مختلف است

مغز گردو برای پوست صورت فوایدی به شرح ذیل دارد

.1. جلوگیری از آسیب های پوستی

آنتی اکسیدان موجود در گردو با رادیکال های آزاد پوست که باعث آسیب رسیدن به آن می ‎شوند ، مبارزه می ‎کند . گردو همچنین از آسیب های پوستی ناشی از آلودگی ، گرد و غبار و پرتو های مضر آفتاب نیز جلوگیری می ‎کند.

اگرچه استفاده از ضد آفتاب در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است اما با این وجود مصرف غذاهایی حاوی اکسیدان و اسید های چرب امگا 3 می ‎تواند از آسیب های پوستی جلوگیری کند.

2. درخشان کننده پوست

چربی های امگا 3 موجود در گردو غشاهای سلول های پوست را تقویت کرده ، رطوبت پوست را حفظ می‎ کند ، سموم موجود در سلول های پوست را از بین می ‎برد و سبب درخشش آن می ‎شود. این چربی ها همچنین دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به کمتر شدن مشکلات پوستی کمک می‎ کند.

3. کاهش حالت پفی پوست

صورت پف دار باعث خسته و خواب آلود به نظر رسیدن چهره می ‎شود . گردو حاوی پتاسیم بوده و این ماده معدنی سبب تسهیل عملکرد سلول های عصبی پوست می‎ شود .

این ماده همچنین از احتنباس مایعات اضافی در پوست جلوگیری کرده و از شل شدن و پف دار شدن آن جلوگیری می ‎کند.

4. بهبود گردش خون

گردش خون ضعیف منجر به کاهش انتقال مواد مغذی به سلول های پوستی می ‎شود . گردو منبع غنی فیبر بوده و چربی و کلسترول اضافی را کاهش می ‎دهد و در نهایت گردش خون را بهبود می‎ بخشد .

افزایش میزان گردش خون به پوست سر و صورت باعث شاداب و با طراوت شدن موها و پوست صورت می ‎شود.

5. تقویت پوست

گردو سرشار از پروتئین است و پروتئین نقش به سزایی در ترمیم پوست دارد .این ماده سبب بهبود تولید سلول های جدید شده و نواقص پوستی را برطرف می‎کند. این امر موجب زیبا تر شدن پوست خواهد شد.

آیا خوردن مغز گردو ضرر دارد

آیا خوردن مغز گردو ضرر دارد مصرف بیش از حد گردو می‌تواند نگرانی‌هایی به دنبال داشته باشد. این مغز احتمال آلرژی‌زایی دارد و در کودکان یا بزرگسالان مستعد به آلرژی با نشانه‌های مختلفی مثل آبریزش بینی، خارش، کهیر، تهوع، سرگیجه، اسهال، دل‌درد و… بروز می‌کند.

این مغز احتمال آلرژی‌زایی دارد و در کودکان یا بزرگسالان مستعد به آلرژی با نشانه‌های مختلفی مثل آبریزش بینی، خارش، کهیر، تهوع، سرگیجه، اسهال، دل‌درد و… بروز می‌کند. گردو، مغزی با ترکیبات مفید است که مهم‌ترین ترکیبات آن در نوع چربی و آنتی‌اکسیدان‌هایش است.

گردو، پروتئین و کربوهیدرات و فیبر کمی دارد، اما حاوی درصد زیادی از چربی‌های غیراشباع و مهم‌ترین منبع اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و در هر صد گرم آن ۶۵۴ کالری انرژی نهفته است.

بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های گردو در پوسته نازک قهوه‌ای رنگ گردو تجمع یافته و این مغز به دلیل دارابودن روغن و آنتی‌اکسیدان‌های مفید در سلامت سیستم ایمنی و تقویت قلب و مغز نقش پررنگ و اسیدفولیک، ویتامین B ۶ و ویتامین A بسیار خوبی دارد.

البته احتمال حساسیت‌زایی گردو کم است، اما با این حال نام این مغز در بین هشت ماده غذایی آلرژی‌زا ثبت شده است. نکته قابل‌توجه دیگر این‌که گردو به دلیل دارابودن «فیتات» در جذب مواد معدنی ضروری بدن مثل آهن، روی، کلسیم و… اختلال ایجاد کرده و با مصرف زیاد یا مستمر آن مقدمات بروز کم‌خونی را در فرد ایجاد می‌کند.

با توجه به این‌که گردو و هر مغز دیگری حاوی این ترکیب است بهترین توصیه این است که در صورت مصرف زیاد یا مستمر این ماده غذایی، یک شب قبل از مصرف، مغز‌ها را در آب خیس کنید تا از میزان فیتات آن‌ها کاسته شود.

زیاده روی در مصرف گردو برای کبد چرب مضر است. گردوی کهنه کم کم دارای یک ماده سمی می شود و کمتر مصرف کنید. مصرف بیش از حد آن به دندانها آسیب می زند. مصرف بیش از حد در کودکان باعث نفخ می شود. زیاده روی در مصرف گردو باعث چاقی می شود.

مغز گردو کیلویی

مغز گردو کیلویی گردو یکی از میوه های بسیار مغذی با خواص فراوان برای سلامتی می باشد که در لیست محصولات خشکبار قرار دارد. گردو در بازار خشکبار هم به صورت مغز گردو و هم گردو با پوست موجود است و قیمت گردو هم بستگی به کیفیت و نوع گردو دارد.

میوه گردو پوشیده در لایه های نازکی است که آن را پوسته گوشتی سبز رنگی را دربرمی گیرد. یکی از خوش طعم ترین راه ها برای اضافه کردن مواد مغذی، طعم و تردی غذا، اضافه کردن گردو به آن است و یکی از منابع با ارزش پروتئین، فیبر، چربی های سالم، استرول های گیاهی و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی به حساب می آید.

گردو را می توان در اواخر تابستان برداشت نمود و در همه فصل های سال وجود دارد و منابع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. مغز گردو حاوی پروتئین، قند، آب و چند اسید آلی، مقدار کمی اسانس و گروه ویتامین های A، B،C ، D، E است. گردو از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و از روغن آن برای پختن غذا استفاده می شود.

در خرید گردو ممکن است به شکل با پوست و یا بدون پوست اقدام به خرید نمایید. بنابراین نمی توان به صورت دقیق گفت کدام نوع گردو برای خرید بهتر است. هر فردی با توجه به علایق و سلیقه خود و سادگی کار خود گردو را با پوست یا بدون پوست را ترجیح می دهد.

اما نکته قابل توجه در خرید گردو بدون پوست وجود دارد این است که حتما در هنگام خرید به تازه و با کیفیت بودن گردو توجه نمایید. به دلیل این که مغز گردو زمانی که مدت بسیاری در مقابل هوای آزاد باشدکیفیت اولیه خود را از دست می دهد. پس بهتر است حتما از فروشگاه های معتبری خرید کنید که فروش آن ها بالا است و مغز گردو مدت زیادی در فروشگاه باقی نمی ماند.

در خرید گردو باید به یک سری نکات نیز توجه نمایید. اولین نکته بوی گردو است که هر کسی می تواند بوی کهنگی آن را تشخیص دهد. نکته دوم میزان چرب بودن آن است کمی از پر گردو را با انگشت فشار دهید اگر دستتان چرب شد کیفیت خوبی دارد.

نکته سوم سایز آن است، معمولا گردوهای ایرانی دارای سایزهای کوچک و بزرگ هستند. اگر اندازه آن ها برابر است ممکن است از نوع خارجی بوده و یا از نوع دست چین گردوهای ایرانی است که قیمت آن بالاتر از سایر گردوها می باشد.

چگونه گردو را ذخیره کنیم؟

شما می توانید گردو را در یک ظرف محفوظ از هوا در یک ناحیه خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید ذخیره کنید. این کار یک عمر طولانی 3 ماهه به شما می دهد، به شرطی که گردو در پوستش قرار داشته باشد.

زمانی که پوسته را برمیدارید، می توانید آن را به مدت شش ماه در یخچال خود نگه دارید. شما می توانید گردو را در یک بسته بدون هوا نگه دارید و برای یک سال بدون هیچ آسیبی از آن ها استفاده کنید.

گردو به طور کلی طعم های غذایی را به راحتی جذب می کند. در حالی که منجمد است، مطمئن شوید که از غذاهایی مانند پیاز، کلم و ماهی در فاصله ای امن نگهداری می شوند.

قیمت گردو:

قیمت گردو بستگی به زمان خرید، نوع گردو، طعم ، و تازگی آن دارد. گردوی ایرانی معمولا خریداران بیشتری دارد و لذا قیمت آن هم بالاتر از گردوهای دیگر است. از آنجایی که قیمت گردو براساس کیفیت و مرغوبیت، با پوست و بدون پوست در نظر گرفته می شود. بنابراین قیمت مغز گردو درجه یک نسبت به گردو با پوست گران تر است.

به دلیل این که بعد از خرید نیاز به خارج کردن مغز از پوست گردو می باشد و در نهایت از هر 2 کیلو الی 5/2 کلیو گردو حدود یک کیلو مغز به دست می آید. از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت گردو می توان به تازگی، میزان چرب بودن، تعداد گردوهای پوک، نژاد گردو، رنگ، اندازه گردو، گردو با پوست و بدون پوست، اندازه مغز گردو اشاره کرد. قیمت گردو با پوست چوبی از قیمت گردو پوست کنده ارزان تر و از قیمت گردو با پوست خارجی گران تر است.

خرید مغز گردو یزد

خرید مغز گردو یزد پخش عمده گردو با پوست اعلا یزد

گردو یکی از محصولات بسیار با ارزش بوده که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص کشور در بیشتر مناطق ایران پرورش می ‌یابد. گردو با پوست اعلا یزد یکی از انواع مرغوب این محصول است که پخش عمده آن در بازار صورت می‌ گیرد.

آیا شما از عوامل موثر بر قیمت گردو شناخت دارید و می دانید که چگونه و از کجا می توان گردو با پوست اعلا یزد را به صورت عمده خریداری کرد؟

محصولات زراعی و باغی از جمله تولیداتی هستند که عوامل زیادی در قیمت نهایی آنها تاثیر گذار می باشند. قیمت گردو نیز به عنوان یک محصول باغی تحت تاثیر عوامل متعددی تغییر می کند. میزان عرضه این محصول به بازار یکی از عوامل بسیار مهم تاثیرگذار بر قیمت آن است.

شرایط آب و هوایی نامناسب، خشکسالی یا کمبود بارش ‌ها منجر به کاهش تولید محصول شده و عرضه آن کاهش می یابد که این امر به طور مستقیم باعث افزایش قیمت آن در بازار می گردد.

میزان تازگی گردو و مغز آن می‌تواند از عوامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت آن باشد. مغز گردو کاربرد زیادی در صنایع غذایی و تولید انواع شیرینی داشته و بنابراین هر چه مغز گردو تازه تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

نسبت مغز به پوسته یکی از عوامل دیگر در قیمت این محصول می باشد به طوری که هر چه نسبت مغز به پوسته بیشتر باشد قیمت گردو بالاتر خواهد بود. عدم وجود آثار آفات و یا شکستگی در پوسته گردو می تواند قیمت این محصول را در بازار بیشتر کند.

یکی از مواد مغذی موجود در مغز گردو که بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است میزان چربی آن می باشد. هر چه میزان چربی مغز گردو بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. و در نهایت این که گردو های با مغز سفید نسبت به انواع گردو هایی که مغز آنها سیاه یا قهوه ای می باشد از قیمت بیشتری برخوردارند.

فروشگاه های عرضه انواع محصولات باغی به ویژه خشکبار و همچنین کسانی که به صادرات این محصولات به کشور های همسایه مانند عراق و افغانستان مشغول هستند می توانند از گردو با پوست اعلاء که به صورت کیلویی به بازار عرضه می شود برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

گردو کیلویی را می توانید با قیمت مناسب در تماس با پخش کننده آن در بازار خریداری کنید یا با مراجعه به وب سایت https://inuez.ir/ از بهترین محصولات بهره مند شوید .