جدید ترین وسایل آشپزخانه با بطری پلاستیکی در کشور

خطرات قرار گرفتن در معرض طولانی مدت و تجمع مواد شیمیایی مضر بسته بندی نامشخص و حتی ناشناخته است. مطالعات نشان می‌دهند که حتی در سطوح پایین، EDCها بر عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارند بطری پلاستیکی و در نتیجه سلامت آینده مصرف‌کنندگان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

با این وجود، تنها تعداد کمی جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه از مصرف کنندگان مواد بسته بندی مواد غذایی را هنگامی که از آلاینده های مواد غذایی پرسیده شده اند، ذکر کرده اند علاوه بر این، مصرف کنندگان هنوز تا حد زیادی از منابع آلودگی مواد غذایی به جز باکتریایی بی اطلاع هستند.

آنها همچنین از این موضوع که محصولات بدون BPA حاوی جایگزین ها یا جایگزین هایی هستند – بالقوه به اندازه مضر هستند – و اینکه “بدون ” به معنای عاری از EDC نیست، بی اطلاع هستند. علیرغم آگاهی گزارش شده برخی از مصرف کنندگان از مواد شیمیایی، آنها در مورد مقادیر مواد شیمیایی موجود در محصولات و خطرات آن برای سلامت انسان نامطمئن هستند.

یک بررسی نشان داده است که اگرچه مصرف کنندگان آگاه هستند که باید از بسته بندی های تولیدی ظروف پلاستیکی خودداری کنند یا آنها را کاهش دهند، بیشتر تحقیقات در این حوزه بر محیط زیست متمرکز است خطرات زیست محیطی نیاز به توجه و سرمایه گذاری جدی دارند، اما بورنمن و همکاران. بر این واقعیت تأکید دارند که EDCها به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی و مداخله شایسته توجه هستند.

پیشرفت های جهانی در مورد مقررات EDC برای جلوگیری از مهاجرت مواد مضر از مواد بسته بندی مواد غذایی به محصولات غذایی انجام شده است. هدف این مقررات، عمدتاً در کشورهای با درآمد بالا، تهیه مواد بسته بندی ظرف یکبار مصرف میوه ایمن برای محافظت از سلامت انسان ، به ویژه در رابطه با اختلالات احتمالی اختلالات هورمونی ناشی از است.

کانادا اولین کشوری بود که استفاده از BPA را در بطری های بچه ممنوع کرد به دنبال آن اتحادیه اروپا در سال 2010 ممنوعیتی را برای محافظت از این گروه مصرف کننده آسیب پذیر و در معرض خطر ممنوع کرد  با این حال، نه تنها نوزادان در معرض خطرات اثرات نامطلوب سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض سطح بالا با  هستند. توصیه می‌شود که کشورهای آفریقایی به جای تمرکز بر درمان بیماری‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض، اقدامات مشابهی – از جمله سیاست‌ها و شیوه‌ها – برای توقف مواجهه با EDCها در وهله اول انجام دهند.

  • منابع:
    1. Assessing Knowledge and Use Practices of Plastic Food Packaging among Young Adults in South Africa: Concerns about Chemicals and Health
  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟