افزایش قیمت زیتون خام سبز موجب سکته پیر مرد شد

بر اساس یک مطالعه اخیر، حدود یک سوم از روغن زیتون تولید شده در جهان از زیتون Picual تامین می شود. این به این دلیل است که زیتون Picual دارای محتوای روغن بالایی است بین 20 تا 27 درصد.

هنگامی که به روغن زیتون بکر یا فوق بکر تبدیل می شود، واریته های Picual دارای سطح بالایی از پلی فنول هستند. کمتر از یک چهارم زیتون‌های Picual برداشت شده به روغن زیتون بکر یا فوق بکر تبدیل می‌شوند، اما این تعداد در حال افزایش است، زیرا همچنان جوایز را در صحنه جهانی کسب می‌کند.

همچنین رجوع کنید به:روغن های زیتون پیکوال برنده جایزه
اکثریت قریب به اتفاق زیتون Picual در استان Jaén در اندلس رشد می کند. با این حال، این گونه بادوام نیز به سرتاسر جهان صادر شده است و در جاهایی مانند نیوزلند، مصر و کالیفرنیا رشد می کند.

پس از Picual، زیتون Arbequina دومین مورد استفاده در تولید روغن زیتون است که تقریباً 10 درصد از زیتون خام سبز جهان از گونه بومی کاتالونیا تهیه می شود.

زیتون

با توجه به شکل کوچک و یکنواخت دروپه، زیتون Arbequina به راحتی برداشت می شود و اغلب برای عملیات برداشت مکانیزه انتخاب می شود. محتوای روغن بالا و سازگاری آنها به محبوبیت آنها در بین تولیدکنندگان کمک می کند.

همچنین رجوع کنید به:روغن های زیتون آربکینا برنده جایزه
آربکینا علاوه بر اینکه یک نوع روغن محبوب است، به عنوان زیتون رومیزی نیز استفاده می شود. غلظت نسبتاً کم پلی فنول آنها طعم ملایم تری را به آنها می دهد که توسط بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح داده می شود.

زیتون هوجیبلانکا که منشأ آن در استان جنوبی اسپانیا کوردوبا است، سومین رقم رایج پس از Picual و Arbequina است.

درختان هوجیبلانکا هم به دلیل سرسختی که دارند درختانی که هم به خشکی و سرما مقاوم هستند – و هم به دلیل زیتون بزرگشان که عملکرد روغن 17 تا 19 درصد دارند در بین کشاورزان محبوب هستند.

همچنین ببینید: بهترین روغن های زیتون هوجیبلانکا
روغن های ساخته شده از هوجیبلانکا طعمی متمایز دارند که با شروعی شیرین و طعمی تلخ مشخص می شود. زیتون هوجیبلانکا از آنجایی که میزان روغن آن نسبت به گونه های غالب پیکوال و آربکینا کمتر است، به ویژه به عنوان زیتون رومیزی محبوب است.