جیوه یک آلاینده جهانی است

جیوه در لامپ تصویر تلویزیون یک آلاینده جهانی است که توسط فعالیت‌های مختلف انسانی از جمله احتراق زغال‌سنگ، استخراج معادن، استخراج طلای مصنوعی، تولید سیمان و تولید مواد شیمیایی در بیوسفر منتشر می‌شود.  پس از انتشار در هوا، زمین و آب، افزودن اتم‌های کربن به جیوه توسط باکتری‌ها منجر به تولید متیل جیوه می‌شود، شکل سمی که در زنجیره‌های غذایی آبزی و خشکی تجمع می‌یابد و در نتیجه قرار گرفتن در معرض انسان و حیات وحش بیشتر می‌شود.

به رسمیت شناختن جهانی مشکل آلودگی سگ جیبی منجر به کنوانسیون Minamata در مورد جیوه شده است که در سال 2017 لازم الاجرا شد. هدف این معاهده محافظت از سلامت انسان و محیط زیست در برابر انتشار جیوه توسط انسان است که حرکت و دگرگونی آن در زیست کره را محدود می کند.

همزمان با اجرایی شدن این معاهده، سیزدهمین کنفرانس بین المللی جیوه به عنوان یک آلاینده جهانی (ICMGP-13) در پراویدنس، رود آیلند ایالات متحده آمریکا برگزار شد. در ICMGP-13، تحقیقات پیشرفته خلاصه و ارائه شد تا به سؤالات مربوط به منابع جهانی و منطقه ای و چرخه جیوه، نحوه متیله شدن جیوه، اثرات قرار گرفتن در معرض قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱ بر انسان و حیات وحش، و علم مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز جیوه ارائه شود.

کنوانسیون میناماتا فعالیت های انسانی پتانسیل افزایش متیلاسیون جیوه را با انتقال مجدد جیوه آزاد شده قبلی و افزایش کارایی متیلاسیون دارند.  این سنتز به این نتیجه رسید که بسیاری از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سرنوشت و اثرات جیوه و شکل سمی‌تر آن، متیل جیوه، از تغییرات محیطی ناشی می‌شوند که دامنه آن بسیار گسترده‌تر از آزاد شدن جیوه به تنهایی است. تغییرات چرخه آرادبرندینگ فراهمی زیستی متیل جیوه و انتقال تغذیه ای به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاربری زمین، عدم قطعیت های حیاتی در اجرای موثر کنوانسیون میناماتا باقی مانده است.

  • منابع:
    1. Abstract

  • تبلیغات: 
    1. کاناپه که به عنوان مبل، نیمکت یا چسترفیلد نیز شناخته می‌شود
    2. تغذیه لازم با شیره زغال اخته
    3. توت یک گیاه پر استقبال در درنیا
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.